Generel information omkring dit patientforløb

De fleste har haft mange tanker og overvejelser inden den første konsultation. Det er vi opmærksomme på, og klinikkens personale er trænet til at imødekomme dette – både før, under og efter dit besøg.

Vi forstår vigtigheden af at lytte til dine unikke behov og ønsker, for derigennem at kunne rådgive dig korrekt og give dig mulighed for at træffe den rigtige beslutning og dermed kunne tilbyde den mest omkostningseffektive behandling.

En tandreguleringsbehandling kræver en grundig undersøgelse, analyse og planlægning for at vælge den mest effektive og æstetisk tiltalende behandlingsmetode for dig og dine ønsker. Alt for at opnå det bedste resultat i forhold til en god funktion og et flot smil.

Neden for findes en række oplysninger, der kan bidrage med information om din behandling.

  • VI MODTAGER EN HENVISNING FRA EN TANDLÆGE ELLER LÆGE ELLER DU KONTAKTER OS SELV

    Vi kontakter dig inden for 1. arbejdsdag. Såfremt der i henvisningen er angivet et telefonnummer, vil dette være førstevalg. Ved den første telefoniske kontakt i forbindelse med tidsbestilling har vi nogle enkelte spørgsmål om blandt andet dit helbred.

  • INDEN FØRSTE BESØG

    Vores mål er at give dig den bedst mulige behandling i ethvert aspekt af dit forløb hos os. Alle patienter har imidlertid forskellige behov. Vi har derfor brug for din hjælp.


    For at give dig det bedste forløb er din feedback på alt, hvad vi kan gøre for dig, for at gøre dit ophold eller forløb hos os så behageligt som muligt, vigtig for os.
    Har du særlige behov, hører vi derfor også meget gerne fra dig.


    Skriv eventuelle spørgsmål ned og medbring øvrige dokumenter eller andet, der kan have en indflydelse på din behandling.


    Har vi dit mobilnummer vil du dagen før din tid hos os modtage en påmindelse på sms.

  • DU MØDER TIL EN INDLEDENDE KONSULTATION

    Du bliver modtaget og registreret og bliver herefter vist ind i venteområdet, hvor du kan opholde dig i behagelige omgivelser imens du venter på din konsultation. Når det er tid til din konsultation, møder du din behandler.

    Denne behandler vil følge dig gennem hele dit forløb.

    Vi vurderer din tand- og kæbestilling og ser indgående på de funktionelle og æstetiske forhold og taler nærmere om dine ønsker. Vi fortæller og rådgiver om mulighederne med tandreguleringsbehandling netop for dig og dine behov.

  • Optagelse af materiale

    Efter den første konsultation kommer du ind til optagelse af relevante røntgenbilleder af tænder og kæber, fotos og aftryk til gipsmodeller eller scanning af dit tandsæt.

    Specialtandlægen analyserer og gennemgår materialet og der udarbejdes en individuel, detaljeret behandlingsplan for at få det mest optimale resultat i forhold til et pænt smil og en god funktion med en så kortvarig og æstetisk tiltalende behandling som muligt.

  • TERAPISAMTALE

    Behandlingsplanen bliver præsenteret og endelig godkendt af dig inden vi påbegynder behandlingen. Her taler vi om hvilken bøjletype som passer bedst til dig og dine behov i forhold til resultat, behandlingstid, æstetik og pris.

    Vi aftaler tid til montering, eller udlevering, af bøjlen når det passer dig bedst.

  • OPSTART AF TANDREGULERINGS-BEHANDLING

    Bøjlen bliver udleveret eller monteret og vi fortæller hvordan den skal bruges og plejes indtil vi ses til næste kontrolbesøg.

  • KONTROLBESØG

    Vi ses normalt hver 6.-8. uge for kontrol af forløbet hvor vi retter bøjlen til så behandlingen bliver så effektiv og kortvarig som muligt.

  • AFSLUTNING AF AKTIV BEHANDLING

    Når vi nærmer os det endelige resultat fremstiller vi en holdebøjle, eller en retainer som det også kaldes, denne bliver brugt i den efterfølgende retentionsfase. Alt for at sikre at tandstillingen bedst muligt bliver holdt på plads. Retaineren bliver monteret i forbindelse med fjernelse af bøjlen.

  • RETENTIONS-KONTROLLER

    Efter afsluttet aktiv behandling ses vi i mindst et år for kontrol at holdebøjlerne og din nye tandstilling for at sikre os et stabilt resultat, hvilket er inkluderet i prisen.

  • NÅR DU ER FÆRDIGBEHANDLET

    Vi sender automatisk et resume af din behandling (epikrise) til den person, der har henvist dig.

Tidsbestilling

For tidsbestilling eller øvrige forespørgsler kontakt venligst sekretariatet.

Skriv til os

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

Træffetider

Telefonisk kontakt kan ske i de angivne tidsrum.

Tidsbestilling

For tidsbestilling eller øvrige forespørgsler kontakt venligst sekretariatet.

Træffetider

Telefonisk kontakt kan ske i de angivne tidsrum.

Skriv til os

Fejl: Kontaktformular ikke fundet.

    Kontakt os

    SPECIALISTKLINIKKEN
    Hovedvagtsgade 8, 3. sal
    1103 København K

    +45 88 80 23 28

    INFORMATION OM BETALING

    PRIVATE PATIENTER

    Betaling sker i sekretariatet i tilslutning til konsultationen eller det kirurgiske indgreb.

    Hvis du er forsikret gennem Sygeforsikringen “danmark” sender vi automatisk indberetningen til Sygeforsikringen ”danmark”.

    Såfremt din arbejdsgiver eller virksomhed ønsker at betale for dine undersøgelser og behandling, bedes du medbringe skriftlig dokumentation herfor.

    FORSIKRINGSPATIENTER

    Betaling for undersøgelse og behandling ordnes internt mellem Kæbekirurgisk Klinik og dit forsikringsselskab.

    Det er vigtigt, at du sikrer dig, at der foreligger en godkendelse fra dit forsikringsselskab, inden din behandling påbegyndes. I modsat fald skal du selv betale og kan risikere, at forsikringsselskabet ikke dækker en allerede påbegyndt behandling.

    PATIENTER HENVIST FRA DET OFFENTLIGE

    Er du henvist fra det offentlige sygehusvæsen, kommunalt regi eller tilsvarende inddrages du ikke i forhold vedrørende betaling.

    Immaterielle rettigheder

    Tekster, layout, tegninger, databaser samt selve hjemmesiden er beskyttet af copyright og af de rettigheder, der indehaves af Specialistklinikken.
    Enhver form for kopiering, bearbejdelse, oversættelse, modifikation og enhver brug af hele eller dele af denne hjemmeside eller dens beskyttede elementer, i enhver form og på enhver måde, er forbudt.
    Undtaget er patienters og sundhedsfagliges brug af indhold på hjemmesiden i forbindelse med aktuelle patientforløb.

    © 2019 Specialistklinikken